Tematyka zajęć w październiku:
1.Kolory jesieni
- rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
- rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych
- kształtowanie umiejętności dbania o porządek w codziennych sytuacjach
- poznawanie rożnych stanów emocjonalnych
-wdrażanie do skupienia uwagi na osobie mówiącej
-wdrażanie do przestrzegania zasad zgodnej zabawy
-wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i odpowiednie na nie reagowanie
-rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
- kształtowanie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne
- pogłębianie zdolności do dostrzegania piękna przyrody
2. Jesienne ogrody
- kształtowanie umiejętności samoobsługowych
-uczestniczenie w zabawach zwiększających sprawność manualną
-określanie własnych upodobań „lubię”, „nie lubię”
-wdrażanie do akceptowania upodobań innych osób
-kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu
-rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy
-rozwijanie percepcji wzrokowej
- kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie trzech
- rozwijanie mowy i myślenia
3. Aktywnie i zdrowo- zdrowie na talerzu
-doskonalenie umiejętności dbania o higienę
-wdrażanie do przestrzegania zasad zdrowego odżywiania – zajęcia kulinarne: wykonamy sok warzywno-owocowy oraz kolorowe kanapki
-prezentowanie uczuć i emocji za pomocą mimiki
-rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania zjawisk i świata
-czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy
-rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą
-kształtowanie pamięci przez naukę rymowanek, wierszyków i piosenek
4.Jesienne melodie
-rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe
-usprawnianie motoryki małej podczas zabaw manualnych i graficznych
- kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej
-dostrzeganie piękna przyrody i jego wartości
-zachęcanie do współdziałania z grupą podczas różnych zabaw
-słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia i ich rozpoznawanie
-wdrażanie do słuchania tekstów literackich
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- wdrażanie do występowania przed publicznością – uroczystość Pasowanie na przedszkolaka
Tematyka zajęć we wrześniu:
1.To ja-przedszkolak!
- doskonalenie czynności higienicznych i samoobsługowych w warunkach przedszkolnych
- uczestniczenie w zabawach integracyjnych i ruchowych
- przeżywanie emocji w sposób umożliwiający adaptację w nowym otoczeniu
- próby rozstawania się z rodzicami bez lęku i szukania wsparcia u nauczyciela
- komunikowanie się z dziećmi i nauczycielami oraz używanie zwrotów grzecznościowych
- wdrażanie do przestrzegania zasad panujących w grupie„Kodeks przedszkolaka”
- poznawanie najbliższego otoczenia, wyjście do ogrodu przedszkolnego
- nauka prostych rymowanek i piosenek
2. W przedszkolu jest miło i bezpiecznie
- doskonalenie czynności higienicznych i samoobsługowych w warunkach przedszkolnych
- uczestniczenie w zabawach integracyjnych i ruchowych w sali i w ogrodzie przedszkolnym
- przeżywanie emocji w sposób umożliwiający adaptację w nowym otoczeniu
- szukanie wsparcia w sytuacjach trudnych emocjonalnie
- wdrażanie do zabaw i współpracy z rówieśnikami i dorosłymi
- respektowanie zasad zawartych w „Kodeksie przedszkolaka”
- eksperymentowanie z użyciem materiałów plastycznych
- poznanie pojęcia „para”
3. Przedszkolne zabawy
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i integracyjnych w sali i na świeżym powietrzu
- doskonalenie czynności samoobsługowych w łazience, w szatni
- wdrażanie do wypowiadania się krótkimi zdaniami na temat ulubionych zabaw, czynności, rzeczy
- rozwijanie kreatywności - „Dzień Kropki”
- uczestniczenie w uroczystości przedszkolnej - Dzień Przedszkolaka
- odczuwanie swojej przynależności do grupy przedszkolnej
- słuchanie tekstów literackich oraz rozwijanie kompetencji językowych
4. Każdy lubi coś innego
- inicjowanie zabaw konstrukcyjnych, wykorzystywanie zabawek oraz materiału naturalnego
- zaspakajanie potrzeby ruchu poprzez gry i zabawy ruchowe
- utworzenie w sali kącika przyrodniczego „Jesień”, powitanie nowej pory roku
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego
- dbanie o bezpieczeństwo podczas zabaw w sali i ogrodzie przedszkolnym
- rozwijanie kompetencji językowych
- rozwijanie poczucia rytmu, eksperymentowanie ruchem, dźwiękiem.