Zamierzenia miesiąca

Tematyka zajęć w październiku:

1.Kolory jesieni

- rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych

- rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych

- kształtowanie umiejętności dbania o porządek w codziennych sytuacjach

- poznawanie rożnych stanów emocjonalnych

-wdrażanie do skupienia uwagi na osobie mówiącej

-wdrażanie do przestrzegania zasad zgodnej zabawy

-wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i odpowiednie na nie reagowanie

-rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej

- kształtowanie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne

- pogłębianie zdolności do dostrzegania piękna przyrody

2. Jesienne ogrody

- kształtowanie umiejętności samoobsługowych

-uczestniczenie w zabawach zwiększających sprawność manualną

-określanie własnych upodobań „lubię”, „nie lubię”

-wdrażanie do akceptowania upodobań innych osób

-kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu

-rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy

-rozwijanie percepcji wzrokowej

- kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie trzech

- rozwijanie mowy i myślenia

3. Aktywnie i zdrowo- zdrowie na talerzu

-doskonalenie umiejętności dbania o higienę

-wdrażanie do przestrzegania zasad zdrowego odżywiania – zajęcia kulinarne: wykonamy sok warzywno-owocowy oraz kolorowe kanapki

-prezentowanie uczuć i emocji za pomocą mimiki

-rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania zjawisk i świata

-czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy

-rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą

-kształtowanie pamięci przez naukę rymowanek, wierszyków i piosenek

4.Jesienne melodie

-rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe

-usprawnianie motoryki małej podczas zabaw manualnych i graficznych

- kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej

-dostrzeganie piękna przyrody i jego wartości

-zachęcanie do współdziałania z grupą podczas różnych zabaw

-słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia i ich rozpoznawanie

-wdrażanie do słuchania tekstów literackich

- rozwijanie umiejętności wokalnych

- wdrażanie do występowania przed publicznością – uroczystość Pasowanie na przedszkolaka

 


Tematyka zajęć we wrześniu:

1.To ja-przedszkolak!

- doskonalenie czynności higienicznych i samoobsługowych w warunkach przedszkolnych

- uczestniczenie w zabawach integracyjnych i ruchowych

- przeżywanie emocji w sposób umożliwiający adaptację w nowym otoczeniu

- próby rozstawania się z rodzicami bez lęku i szukania wsparcia u nauczyciela

- komunikowanie się z dziećmi i nauczycielami oraz używanie zwrotów grzecznościowych

- wdrażanie do przestrzegania zasad panujących w grupie„Kodeks przedszkolaka”

- poznawanie najbliższego otoczenia, wyjście do ogrodu przedszkolnego

- nauka prostych rymowanek i piosenek

2. W przedszkolu jest miło i bezpiecznie

- doskonalenie czynności higienicznych i samoobsługowych w warunkach przedszkolnych

- uczestniczenie w zabawach integracyjnych i ruchowych w sali i w ogrodzie przedszkolnym

- przeżywanie emocji w sposób umożliwiający adaptację w nowym otoczeniu

- szukanie wsparcia w sytuacjach trudnych emocjonalnie

- wdrażanie do zabaw i współpracy z rówieśnikami i dorosłymi

- respektowanie zasad zawartych w „Kodeksie przedszkolaka”

- eksperymentowanie z użyciem materiałów plastycznych

- poznanie pojęcia „para”

3. Przedszkolne zabawy

- uczestniczenie w zabawach ruchowych i integracyjnych w sali i na świeżym powietrzu

- doskonalenie czynności samoobsługowych w łazience, w szatni

- wdrażanie do wypowiadania się krótkimi zdaniami na temat ulubionych zabaw, czynności, rzeczy

- rozwijanie kreatywności - „Dzień Kropki”

- uczestniczenie w uroczystości przedszkolnej - Dzień Przedszkolaka

- odczuwanie swojej przynależności do grupy przedszkolnej

- słuchanie tekstów literackich oraz rozwijanie kompetencji językowych

4. Każdy lubi coś innego

- inicjowanie zabaw konstrukcyjnych, wykorzystywanie zabawek oraz materiału naturalnego

- zaspakajanie potrzeby ruchu poprzez gry i zabawy ruchowe

- utworzenie w sali kącika przyrodniczego „Jesień”, powitanie nowej pory roku

- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego

- dbanie o bezpieczeństwo podczas zabaw w sali i ogrodzie przedszkolnym

- rozwijanie kompetencji językowych

- rozwijanie poczucia rytmu, eksperymentowanie ruchem, dźwiękiem.